Vuoden koirat 2023

11.11.2023

On taas se aika kun valitaan vuoden 2023 koirat. Kilpailuun voivat osallistua ne koirat, joiden ohjaaja/omistaja on Huittisten seudun koirayhdistys ry:n jäsen.

Näyttelykoira: Osallistumisoikeus vain kotimaisista näyttelyistä. Vuoden näyttelykoirakiertopalkinnon saa omakseen kolmesta kiinnityksestä. Pisteitä kertyy virallisista näyttelyistä ja ne lasketaan enintään kuuden näyttelyn tuloksista.

Veteraanikoira: Osallistumisoikeus vain kotimaisista näyttelyistä. Pisteitä kertyy virallisista näyttelyistä ja ne lasketaan enintään kuuden näyttelyn tuloksista.

Pentukoira: Pisteitä kertyy kaikista pentunäyttelyistä ja ne lasketaan enintään kuuden näyttelyn tuloksista. Osallistumisoikeus vain kotimaisista näyttelyistä. Osallistumisikä 5kk-9kk.

Metsästyskoira: Pokaalin saa vuodeksi haltuunsa se jolla on parhaat tulokset metsästyskokeista, myös mejä ja noutajien taipumuskokeet. Ilmoita kaikki vuoden aikana tulleet tulokset.

Käyttökoira: Pisteitä kertyy virallisista kokeista ja ne lasketaan enintään kuuden kokeen tuloksista. Kokeet ovat AGILITY, TOKO, RALLY-TOKO ja PK-kokeet sekä PELASTUSKOIRA-kokeet.

Iituvaaranmalja: Kiertopalkintopokaali annetaan vuoden parhaalle TOKO Alokasluokan koiralle. Palkinnon saa vuodeksi haltuunsa se koira, joka on saavuttanut parhaimman pistemäärän kahdesta alokasluokan kokeesta.

Mikäli palkinnon hakijoita ei jonain vuonna ole kiertopalkinnot jäävät yhdistykselle jaettavaksi seuraavana vuonna. Pisteiden mennessä tasan johtokunta päättää ja perustelee mikä koira voittaa.

Kiertopokaaleiden ja valokuva-albumeiden voittajat, ohjaajat/omistajat saavat valita koiralle lisäpalkinnon. Vuoden koirat ilmoitetaan vuosikokouksessa tammikuussa -24, paikka ja päivämäärä ilmoitetaan myöhemmin.

Myös käyttäytymiskokeen (BH) suorittaneet palkitaan.

Lähetäthän koirasi näyttely/kisatulokset vuoden koirat 2023 kilpailuun 1.1.2024 mennessä sihteerin sähköpostiin sihteeri.hsky@gmail.com.

Ilmoitathan kaikki tulokset selkeästi, kiitos.